Tuesday, 23 December 2014

Segmen: "Zaman Persekolahan"


Assalamualaikom: Bagi segmen zaman persekolahan kali ini saya memang sangat teruja untuk join. Setiap daripada kita yang telah dewasa mempunyai pengalaman dan memori yang tersendiri semasa waktu zaman persekolahan tak kira sekolah rendah atau sekolah menengah..


Bila tengok suasana kelas dalam gambar rajah memang nak tergelak sebab teringatkan kawan-kawan semasa dalam kelas dulu. Dalam gambar ni saya mungkin lebih kepada dalam nombor 12.
Untuk pengetahuan korang, dulu saya ini tak la berapa diam sangat dan tak berapa bising sangat. Kalau dalam kelas saya selalu akan buat-buat belajar sebab nak tunjuk rajin la kot kat kawan-kawan...Hahaha..nampak munafik pulak. 

Klau time bosan atau tak de cikgu salah akan kacau kawan-kawan khusus nya orang yang rajin-rajin baca buku....Hihihi...

 Bila baca buku kadang-kadang saya selalu berangan masa baca buku tu. Pastu tergelak sorang-sorang. HAHAHa... Memang lawak bila kita ingat diri kita masa kat sekolah.... Saya tak la pandai sangat dalam kelas , tapi kalau ada exam okew la boleh cukop2 makan....... Masa dalam sek menengah dulu, saya ada kawan perangai dia sejibik macam no 19 tu. 

Dia selalu tolog saya siapkan kerja sekolah nama dia "Anas". Sekarang ni bila dah habis sekolah saya memang rindu sangat dengan dia sebab dia macam dah jadi abang saya sebab banyak sangat tolog saya... Aku akan Ingat ko sampai bila-bila Anas...

Ada satu perangai yang saya ingat masa saya kat sekolah dulu dan memang tak akan lupa ialah letak biskut dalam buku.HAHAHA.. Sangat ramai kawan-kawan yang ingat perbuatan saya ni.. Dulu saya ada persoektif yang mengatakan kalau letak biskut dalam buku, kot la boleh jadi pandai...

Petua sapa la yang saya ikot...HUHUHU...Lepas ni saya yang nak ikot petua saya silakan. Khusus kepada adik-adik yang nak exam tu macam UPSR, PMR or SPM... Itu sahaja catatan saya untuk segmen kali ini..Thank You..

3 comments: